9.8.2000 Žel.Ruda Alžbětín - Javor - Železná Ruda

9. 8. 2000

Rok 2000 - poslední rok druhého tisíciletí - všichni jsme se dožili půlstoletí na světě a hlavně přijela do Čech opět naše spolužačka Dáša - a společně jsme naplánovaly  výlet na Javor .

Hora Großer Arber (Velký Javor)

Velký Javor je nejvyšší vrchol Šumavy (1456 m n.m.) ležící na bavorské straně hranice.

Scházíme se postupně ve vlaku od Plzně a jedeme až na konečnou do Alžbětína. A pak již po svých - prohlídka Bayerisch-Eisensteinu stoupáme (za velmi teplého počasí) směrem k lanovce na Velký Javor !!! Náročná trasa!!! Věrka: "Kdybych to byla věděla, tak jsem sem nechodila!"  Nakonec zvládla i lanovku a společně jsme na vrcholu obdivovaly krásy okolí rozhledem do údolí jak v Německu, tak i k nám do Čech.....

Zpět jsme se vracely pěšky po turistické značce přes javorská jezera do Alžbětína a pak lesem do Železné Rudy. Bylo to nad naše síly - ale zvládly jsme ujít více jak 20 km...A společně nám bylo velice dobře...Záchrana nás čekala v restauraci U Princů u dobrého českého piva... pohárů a jiných dobrot za odměnu po takové náročné tůře....

Domů jsme pak odjížděly posledním vlakem ze Železné Rudy - unavené, ale s dobrým pocitem na duši - po cestě jsme prodiskutovaly spustu témat ......

A pak  za 3 dny nás čeká společné slavnostní setkání absolventů SPŠS v Klatovech