24.7.2012 Lam - Ostrý - Hamry bus.

24. 7. 2012

Úterý 24.7.2012

Po čtyřech létech opět pokoříme Velký Ostrý

Scházíme se v Klatovech ve vlaku od Plzně – jen 4 – z Nýrska pokračujeme dál autobusem do zastávky Lam – tam si nejprve jdeme prohlédnout překrásný kostelík a zajdeme též do infocenta pro mapky. Teprve pak vycházíme na zelenou turistickou značku „hore kopcom“ směr Velký Ostrý – pomalu stoupáme – dýcháme a kocháme se překrásými rozhledy na městečko Lam i vzdálenější kopec Hoher Bogen. Cestou pak si nasbíráme borůvky a ani hřiby při cestě tam nenecháme – první zastávka na odpočinek s kávičkou a něco z batůžků až v půli cesty u kostelíka sv. Marie – foto a pokračujeme dál – na posledním rozcestí si vybíráme směr cesty na Malý Ostrý – sice je delší a náročnější, ale jsou tam překrásné rozhledy do bavorského údolí a na Javor. Cíl naší cesty Velký Ostrý 1293 m.n.m. pokořujeme ve 13,30 hodin – čas přímo suprový, můžeme i posedět, ale všude spousta turistů, na sluníčku docela horko - ve stínu obsazeno – kocháme se výhledy z vrcholu na Šumavu i do Bavorska, nejvyšší Velký Javor 1453 m.n.m., - foto do kroniky - rozhodujeme se a vyrážíme rovnou na zpáteční cestu do Čech na autobus do Hamrů. U nás již po naší modré turistické značce – stále z kopce po stezce první část hodně příkrá, proto pomalu a opatrně i když máme hole… Posezení s odpočinkem si vychutnáváme cestou v lese na prvním odpočívadle ještě nad Statečkem – „vyluxujeme“ zásoby z batůžků – poslední kávičku i mok na dobrý krok, aby se nám tam vešly všechny houby a borůvky… Do Hamrů jsme zdrávy došly a máme ještě před odjezdem busu čas na zasloužené pivečko – bylo to sice náročné, ale výlet v pohodě a OK super podle plánu – slunečné počasí – na fotkách je vidno, že je nám dobře na duši i když jsme pro zdraví ušly víc jak 7 km na Velký Ostrý a pak dolů sestoupily do Hamrů dalších 7 km spokojené a v dobrém rozmaru – převýšení terénu víc jak 700 m . Bus nás odvezl zpět do Nýrska pod nádraží a odtud již domů vlakem.

Náhledy fotografií ze složky 24.7.2012 Lam - Ostrý - Hamry bus.