2.5.-9.5.2013 společný výlet a relaxace v Harrachově

13. 5. 2013

Od zimy připravovaný výlet do Harrachova

Podle plánu vymyšleno asi 7 tras na putování po Krkonoších - ubytování zajištěno v hotelu SVORNOST a velké těšení - cestování vlakem 2.5. ve čtvrtek začalo brzy po ránu, ale na ČD dráhy není žádný spolehnutí, když není zpoždění pro změnu dojde "šťáva" v Doudlevcích na zastávce a je jasné, že dorazíme do cíle o 3 hodiny déle, které musíme přečkat v Praze - to nás však mrzí, ale nerozhází, protože náš "předvoj" již v harrachově zajistí změnu v ubytování a to do hotelu SKLÁŘ - což je wellnes hotel podstatně luxusnější nejen z bazénem, ale i saunou, párou a vířivkou. Dorazily jsme skoro k večeři - a pak nám začíná pravý relax - ani páteční pršavé počasí nám vůbec nevadilo - plánované výšlapy jsme odsunuly a časově přeorganizovaly - pospolu nám bylo víc než super... A odpolední seance při kávičce z vlastních zdrojů a domácích dobrotách jsme náležitě vychutnaly.  V mezičasech dopoledních i odpoledních a samozřejmě večerních hojně využíváme bazén, hlavně vířivku a páru se saunou - to pravý balzám na naše kosti... Až v sobotu se rýsuje výlet kolem Harrachova na Mumlavský vodopád 7 km. Další den neděle pak na rozhlednu Štěpánka 9,5 km a je jasné, že již všechny cestičky neprojdeme. V úterý pak zkušební riskvýlet s výjezdem LD na Čerovu horu pak na Ručičky, až na Dvoračky a tak přechod hřebene do Rokytnice - sice ze strmého kopce, ale zdrávi došli 11,5 km všichni - riskly a byly nadšeni... - jiní se prochází po zajímavé "včelí stezce" Rýžovištěm a přes "hory,doly" zkratkama městečkem jen pouhých 9 km a pak samozřejmě odpočinkový odpolední bazén. V úterý počasí se nějak mezi kopci tváří zasmušile, proto další relax a na odpoledne máme objednané wellnes procedury ve Svornosti - všichni si vybrali a dle rozpisu postupně jdem na lehátka - je to víc než super!!! A co víc si můžeme přát - relax a dobrá papka ráno a večer - ani nevíme, co si vybírat - oči by jedly, ale žaludek nemůže...  Nejdelší trasa 14 km i s cestou k lanovce - do Polska Sklarske Poreby s výjezdem LD na kopec Szrenica a přechod do ČR přes Tvarožník - Vosecká bouda, která je v mezisezoně zavřená - Krakonošova snídaně - Mumlavské skály - vodopád a zpět do Harrachova i to ušly nejzdatnější 3 - žádná déšťová přeháňka je nepotkala. Ani ostatní nelenili a prošli krásné Anenské údolí "křížem krážem"- první zmije viděli -  cestička změřena cca na 11 km, pak na pivečko zašli... a odpoledne po kávičce a venku přeháňce naproti děvčatům až k vodopádu se vypravili. Shledali jsme se s nimi a bohužel touto středou naše putování po krakonošových horách skončilo - poslední bazén, zabalení a po snídani ve čtvrtek už odjezd domů - snad někdy příště...

Cesta ku domovu proběhla dle jízdních řádů OK a s pocitem příjemně ztráveného týdne můžeme plánovat nějaký podobný výlet na příští rok...