17.6.2017 - 6.7.2017 Kanada

17. 6. 2017

Na zdraví a šťastné shledání v Ottawě nejlepších kamarádek...    Hanky, Marušky, Dáši i jejího manžela Romana

Náš deníček zážitků z této dovolené

Odlétaly jsme v sobotu 17.června ráno a do Ottawy jsme přiletěly týž den kolem třetí odpoledne. Dáša s Romanem nás vyzvedli na letišti, odjeli jsme k nim domů do čtvrti Kanata. Hned večer nás přišla pozdravit Dáši kamarádka Zuzka -Slovenka, žije tam od sedmdesátých let. Další 3 dny jsme ztrávily v Ottawě-prohlídka města. Pak 2 dny výletů do Toronta a na Niagar.vodopády. Další den jsme se byly podívat u Dáši v práci - byl Den otevřených dveří- sledovaly jsme cvičení jejích svěřeňkyň, ale i všechny ostatní - od 4.-letých až po ty dospělé. A také na návštěvě u další kamarádky Elleny ( Ruska). Také jsme se setkaly s Dáši syny, kdy jedno odpoledne přišli na návštěvu její dva synové s rodinami a rodiče jedné snachy z Montrealu.Třetí syn žije v Vancouvru, toho jsme neviděly.
Pak jsme odjeli na jejich chatu u jezera, asi 150 km daleko a tam jsme byly celý týden.Také tam jsme se setkaly se spoustou jejich známých a podnikli dva výlety do národních parků. Jinak jsme lenošily, projížděly jsme se po jezeře v kajaku a plavaly jsme. Počasí tam nebylo nic moc, jen jediný den bylo krásně. Na chatě jsme také slavili 150 let Kanady - 1.července. Čas naší dovolené však velice rychle ubíhal. Z chaty jsme odjeli zpět do Ottawy. Následoval výlet do Montrealu na prohlídku města - olympijský stadion, pavilón Expa z r.1967, chrám-bazilika sv.Josefa atd. Další den pak muzeum civilizace v Quebecku a přiblížil se závěr naší skvělé dovolené u naší spolužačky Dáši - sbalit se na cestu zpět. Odlétaly jsme 5.července v poledne a do Prahy jsme přilétly 6.července ráno.
Zažily a viděly jsme toho spousty, jiný styl života a hlavně - všude čisto, jasná pravidla v silničním provozu, usměvavé a ochotné lidi, žádná ZÁVIST a VZTEK na ty úspěšné, jako u nás...Tento výlet za velikou louži v nás nechal přemnoho dojmů. Můžeme porovnávat, jak se tam žije a jak u nás. Jídlo neřeší tak jako u nás - v poledne jsou většinou zeleninové saláty s kousíčky masa nebo ryb, těstoviny, houby a sytější jsou až večeře. Pivo moc nepijí, trochu víno. Káva a zákusek po jídle také ne. V samé radosti jsme prožily tu skvěle naplánovanou dovolenou a hlavně pak cestu a šťastný návrat domů po 19 dnech. Dášenko milá, moc ti děkujeme za vše...

Pohodička jednoho dne u Dáši doma

1. července 2018 se konala oslava 150 let Kanady

U kašny před sídlem parlamentu v Ottawě

Společné foto s Dáši rodinou synů Danny a Sashi

Poslední společné foto na letišti v Ottawě před odletem domů