20.7.2011 výlet na zámek do Hrádku u Sušice

Výlet na zámek v Hrádku u Sušice – pak pěšky do Sušice

20.7.2011 – středa – v noci byla bouřka a ráno sice neprší, ale samé mraky a chladno – do Hrádku u Sušice nás dnes jede 10 – jen když to počasí vydrží alespoň tak … – ani v Hrádku neprší – v čekárně na nádraží „porada“ před cestou, káva, dobroty, mok „na dobrý krok“ a Annu – chladna z rána už jsou tady … A hurá na zámek – od 11.-ti hodin prohlídka Muzea Františka Pravdy /vychovatel, spisovatel a kněz/, kaple Sv. Valburgy, kde je umístěna nyní výstava obrazů Simonetty Šmídové /místní rodačka/, na výstavu panenek Eriky Holubové – oblečky moc hezké, nápadité – oblečky panenek moc hezké a zajímavé hlavně pro děti. Vždyť za Hankou přijíždí dcera s vnoučaty a jsou opravdu nadšeni … Závěr  prohlídky je ve Svatebním sále – foto, obchůzka parku kolem zámku. Budova překrásně opravená - prostředí všude upravené přímo hladí po duši, příjemná průvodkyně ... Nelze opomenout zámeckou restauraci, erbovní sál, kde je nyní bar - krásné prostředí, proto si dáme na zámku i oběd, sváča zůstane v batůžcích - nálada víc než OK – určitě se tam někdy vrátíme … Je čas vykročit na zelenou turist.značku směr Sušice. Až za Hrádkem zjišťujeme, že jsme si to namířily na druhou stranu - vracíme se a pak již správně podle mapy přes řeku Ostružnou, železniční trať a dál stoupáme až do půli kopce směrem na Svatobor, kousek po vrstevnici a už máme Sušici na dohled. Déšť se nám zatím vyhýbá - až, když docházíme do Sušice začíná mírně pršet - to už nám ovšem vůbec nevadí, od 15.ti hodin posedíme po cestě v solné jeskyni. Tentokrát opravdu odpočíváme, pospáváme - prostě žádný humor ... Za hodinu nám sezení končí a venku stále mírně prší, zajdeme si ještě do cukrárny na zmrzku a pak MHD na nádraží ? Kdepak, vždyť nám přestalo pršet, proto jdeme všechny svorně při Otavě pěšmo po stezce - než přijede vlak vyprázdníme zbytky z batůžků - a je nám moc dobře na duši ... Cestou domů v Kolinci už pořádně „cedí“, ale my dnes chválíme sv. Petra – je nám opravdu nakloněn… - další super prožitý den - fota hovoří za nás ...